Tuesday, April 15, 2008

Kerja. Carilah Duit

Meet Uncle Hussein - La La La Kerjalah

cari kerja cari duitMacam pernah nampak? uii nolingan ku noh.
pelaburan wang saku tidak perlu kerja lagiTompinai sekalian, bukan senang bah kan cari kerja sekarang ini. Tanakwagu dan sumandak Sabah pun suka sangat pigi ke'el (kuala lumpur). Nah tengulah iklan di atas tu sampai tu burung kakak tua pun pening kepala tingu, tu iklan.

La la la 6x

Ha…pening kepala…
Memikirkan tak ada kerja..
Dalam anggun pilu ditohmah
Ah gantung dirimu saja

Ooo, lega rasanya….
Jadi kerja pegawai pemasaran..
Di Pertama…
Rupa oh rupa2 nya…
Kerjaan saja…

Chorus:
La la la
Hari hari kerja..
La la la
Bosan dengan kerja
La la la
Hidup harus kerja…kerja…

Repeat chorus 2x

Ahhhh..terpinga-pinga…
Tak puas lagi beradu…mengantuk~…
Subuh hingga senja…
Hari hari sama saja…

Ahh..nak bancuh kopi..
Tapi gulanya tak ada…
Minum saja…
Kerja bagai nak gila..
Sama sahaja…

Repeat chorus 2x

Gelisah..ku gelisah..
Mengenangkan masa depan…
Ku harus kerja..
Ohhh mesti kerja..
Tiada ada apa yg percuma…
Jika tiada kerja..
Ohhh, papa kedana…

Repeat chorus 2x

Semoga rakyat Sabah yang berkerja di mana saja seperti Arab Saudi, UAE, Singapore, Brunei, Australia, New Zeland, pelantar minyak, lombong tembaga dan pelbagai tempat lagi agar dikurniakan gaji yang lumayan dan selamat kembali ke tanah air suatu hari nanti. Jangan kamu buat hal di negeri orang, sebab ada sekampung dengan saya tu, kena penggal kepala gara-gara bergaduh tak tentu pasal. Nah sepa yang susah keluarga juga bagus kalau dekat.

Kalau kamu moginum di sana jangan buat macam di kampung, sikit-sikit betumbuk, haoyoo tiada hasil bah, paling-paling biru mata dan kena sogit (ayam putih sama mangkuk cina).

Ok sekiranya kamu sudah puas kerja di sana sebelum pulang ke tanah air tulung-tulunglah kumpul duit, ada kawan cerita dia bilang masa pigi dua biji, balik pun dua biji juga, entah apa dia maksudkan. Jangan bawa bini sebaliknya bawalah isteri atau suami, itu lebih baik kan.

Maka diakhir cerita bila sudah dikampung apa lagi pigi lah buka ko punya tanah, harap-harap orang tidak lapis ko punya permohonan atau rantis. Kalau begitu kejadiannya terpaksa lagi jumpa ketua kampung kasi selasai.

3 comments:

  1. saya setuju pendapat ko tu..tapi mcmana nak dapt maklumat kerja di new zeland ? tq.

    ReplyDelete
  2. saya setuju apa ko cakap tu...tapi i nak minta tlg...macamana nak tahu maklumat lanjut kerja di new zeland ?

    ReplyDelete
  3. urg sabah haruslah berusaha tempat sendiri.memang baik pergi ke negiri or nagara org utk simpang diut siling lama ka.. jangan cari hal .biar jadi famos jangan jadi fumas...apa-apa pun kita haruss lah menjaga diri sandiri ini.salam 1 malaysia.

    ReplyDelete

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter