Thursday, April 17, 2008

Service DBKK bagaimana??

Sejak kebelakangan ini, pihak DBKK sudah seminggu tidak memungut sampah di kawasan perumahan. Kenapa ya?

Ada desas-desus mengatakan mereka berkabung atas kematian rakan-rakan mereka dalam satu kemalangan di Inanam-Kiansom lebih kurang dua minggu lalu. Dalam kemalangan itu 5 orang telah terkorban dan kesemuanya kakitangan DBKK. Kalau begitulah ceritanya bolehlah dimaafkan.

Lagi satu pasal cecair yang mengalir dari trak pemungut sampah. Aduii satu minggupun masih boleh terhidu baunya. Maklumlah dia punya campuran macam-macam ada. Mahu tutup hidung pun nda sanggup lama-lama takut pengsan kehabisan oksigen :).

Pasal tanah yang menimbus semen pejalan kaki pun diaorang tak buang. Maklumlah kawasan perumahan ni sempit, so tempat parking pun susah, terpaksa parking di luar kawasan rumah. Ada penduduk yang mengambil inisiatif membuang bonggol berkenaan. Kalau tunggu DBKK, harap lah. Masa pilihanraya baru ada kontrek untuk membuang bongol tersebut, itupun kalau ada.

No comments:

Post a Comment

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter