Monday, June 9, 2008

Sarang Burung-Gua Gomantong Diceroboh PTI

Sarang Burung-Gua Gomantong dicerobohi Pendatang Tanpa Izin!

Gua Gumantong: maaf gambar tidak jelas



Begitulah berita yang disiarkan TV3 beberapa hari lepas.

Pti ini yang menceroboh gua berkenaan tidak mempunyai lesen malah tiada kaitan dengan keturunan yang berhak keatas gua-gua berkenaan.

Menurut kebiasaan, gua-gua ini dijaga dan diwariskan secara turun-temurun oleh satu-satu keluarga. Penjagaan dan hasil sarang adalah milik mereka.

Alahai apa sudah jadi, keadaan di Sabah semakin teruk. Baru-baru ini juga ada kawan menceritakan sewaktu pelancaran 1Borneo bahawa, 1Borneo adalah seolah-olah 'PTI punya'.

Saya masih ingat 3 sebelum pelancaran, ada beberapa PTI yang bergaduh dengan pengawal keselamatan, yang juga kelihatan PTI. Mereka tidak menghiraukan orang lain yang ada di situ dan terus berbalah.

3 comments:

  1. PTI kena ada sepatutnya sikap bertanggungjawab semua masyarakat,termasuk polis dan tentra.

    ReplyDelete
  2. PTI paling susah mau suru balik.

    ReplyDelete
  3. hi, sangai

    pti mmg susa mo suru balik coz, mereka nampak peluang dan rezeki berlambak di Sabah. kalau mereka balik konfom tidak hidup senang di negara sendiri.

    ReplyDelete

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter