Sunday, August 17, 2008

Make money online

Pernah jumpa seperti tajuk diatas? Adakah ia benar-benar berlaku?
Seperti yang diketahui oleh sebilangan pengguna Internat terdapat banyak penipuan yang berlaku melibatkan transaksi melalui Online. 2 minggu lepas seorang usahawan telah kerugian rm200,000.00 gara-gara mempercayai bahawa beliau telah menang peraduan sms maxis.

Betul ka boleh buat duit di internet?

Ini lah yang saya ingin saya ceritakan hari ini. Seperti dalam blog ramok.info ini ada beberapa program yang boleh menjana pendapatan.

Affiliate Xfactor. Saya nak tahu siapa yang ada ikut program ini? Program ini berkonsepkan pay-per-lead. Anda akan dibayar sebanyak usd1.00 setiap kali user download ebook yang anda rekomenkan. usd0.50 lagi anda dapat secara 2nd tier. So jumlah keseluruhan yang anda dapat ialah USD1.50.

Program ni hangat diperkatakan sebagai scam kerana mengambil masa lama untuk membayar. Affiliate program ini telah ditutup bulan April 2008, dan sehingga bulan tujuh para peserta belum lagi dibayar.

Seperti kata titaniumhijau, benda ni akan dibayar juga tetapi lambat sedikit. Saya sudah melupakan prohram ini dan telah merangka draft untuk mengutuk owner program ini iaitu Andrew Fox. Walau bagaimanapun belum sempat saya postkan di blog dan forum, tanpa disangka saya telah dibayar oleh andrew fox ini. Oleh kerana saya register program ni agak lewat (melalui link affiliate Zamri Nanyan) maka saya hanya sempat meraih $66.

Lihat komisen di sinidan sini

Untuk program tempatan saya telah mempromosi produk daripada Mawardee dan Labanon 10K tetapi nampaknya kurang mendapat sambutan atau juga kurang percaya.

The next labeled as Scammer ->bloggerwave.com. Tiada tanda-tanda nak bayar sehingga kini. I have $60 with them.

Next story: paid posting

p/s: saya masih baru dalam bidang ini, saya pasti ramai dikalangan Sabahan yang hebat-hebat belaka dengan menjana puluhan ribu ringgit tetapi bergerak secara underground ala-ala estrange :).
p/p/s: kalau ada lagi nanti saya kongsi. Tidak rugi apa-apa, anggap saja kamu jumpa duit tengah jalan.
p/p/p/s: nampaknya kontes yang dijalankan tidak mendapat sambutan, so duit tu saya simpan balik bikin bayar bill eletrik.

2 comments:

  1. aku tak dapat lagi yg affiliate x factor tu. ada 2-3 orang je yg dah dapat. Aku dah hantar tiket kat bahagian support diorang. Memang lembab sikit la part nk bagi duit kat kita.

    Aku rasa ramai lagi yg tak dapat lagi.

    ReplyDelete
  2. hari tu saya send melalui email, support ticket dan juga request money melalui paypal. tu adalah antara usaha aku utk mendapatkan bayaran komisen tersebut.

    thanks for visiting and commenting

    ReplyDelete

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter