Monday, August 25, 2008

Sambutan Merdeka tahun ini bagaimana ?

Sebelum saya sambung penulisan mengenai Make Money Online ada baiknya kita menyedari bahawa Hari Kemerdekaan semakin hampir!

Sambutan Hari Merdeka ke 51.

Hari kemerdekaan hampir tiba, namun nampaknya sambutan kurang meriah. Tiada poster di jalan-jalan, tiada bendera pada kereta, tiada promosi malah ada yang meletakkan bendera Malaysia secara terbalik.

Apakah makna semua ini? Ini menunjukkan bahawa rakyat sedang tertekan dari segi sosial, ekonomi dan apa lagi politik.

Sebagai blogger marilah kita membersihkan nama blogger yang selama ini dipinggirkan dan dilabel sebagai pembohong, penyebar maklumat salah dan sebagainya dengan menyahut kempen Hari Kemerdekaan daripada(link dead).

Apa yang perlu dibuat adalah dengan menulis mengenai HAri kemerdekaan akan datang ini dan meletakkan 'badge' atau logo seperti dibawah ini atau pautan terus dari Negaraku.net.

Terdapat dua kedudukan untuk meletakkan logo iaitu kiri dan kanan. Design boleh pilih mana satu yang disukai.

At Negaraku.net posted by Noktah Hitam
Buat Negara tercinta Malaysia. Merdeka!Merdeka!Merdeka!

Below are quote from Tun M Blog-test.chedet.com

11. Blogger Sheih Kickdefella telah syor kempen terbalikkan Jalur Gemilang sebagai cara memprotes ketamakan ahli dan pemimpin parti-parti politik tanpa mengira parti mana.

12. Cadangan seperti ini tidak pernah dibuat selama 50 tahun kita Merdeka.


17. Kata seorang daripada kenalan saya, sekarang hanya 10 hari sahaja sebelum hari Merdeka tetapi ianya melihat hanya sebuah kereta sahaja yang memasang Jalur Gemilang.

18. Kata seorang lagi, saya simpan sahaja Jalur Gemilang tahun ini.


selebihnya baca di blog Tun Mahathir Mohamad.

No comments:

Post a Comment

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter