Monday, August 4, 2008

Taman Poket??

Kamu pernah dengar kah ni nama taman? Saya pun baru tahu nama tersebut. Ia adalah tepi pantai berdekatan hotel Hyatt, yang dulunya ada ikan layaran. Saya ini jarang-jarang turun bandar, pasal tu lah nda tau perkembangan.

Saya tahu ni pun selepas terlihat dalan Utusan Borneo 07.08.08 (08.08.08 jangan lupa Olimpik Beijing). Kenapa dinamakan Taman Poket saya tidak tahu. Kalau ada yang tahu sila berkongsi sini. Jangan pula salah anggap sebab nama tu seolah-olah tempat untuk penyeluk saku (poket)

Sewaktu ia masih baru lagi ada peminat pancing yang datang kesitu untuk memancing, walau bagaimanapun sudah tidak dibenarkan lagi kerana beberapa sebab seperti mengotorkan tempat, umpan yang busuk dan menimbulkan ketidakselesaan kepada pengunjung.


Salam santai

3 comments:

  1. bagus juga ada tempat beriadah

    ReplyDelete
  2. actually... taman poket 2 bermaksud taman kecil yang terletak di antara bangunan, di sudut tertentu...
    its a general name.. bukan nama taman tertentu....
    in urban context, pocket park is usually important to green the city, if the city does not have an open space..

    ReplyDelete
  3. oh, terima kasih kerana beri penjelasan

    ReplyDelete

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter