Monday, February 15, 2010

Bulan Pengampunan (Yuran)letak kereta -DBKK

Salam 1 malaysia, selamat Tahun Baru Cina.

Kali ini sekali lagi saya berkongsi pasal bulan pengampunan bayaran sewa letak kereta dalam daerah Kota Kinabalu sabah, diskaun sebanyak 95%.

So kepada sesiapa yang ada bayaran tertunggak atau sengaja menghilangkan resit atau tidak ambil peduli, ini lah peluang kamu untuk membuat pembayaran kepada pihak DBKK.

Saya difahamkan oleh salah satu attendan letak kereta bahawa ada orang yang degil membayar yuran parking sehingga bil terkumpul nya melebihi rm10,000, dan sedang dalam proses ke pengadilan.

4 comments:

  1. salam..
    kalu total hutang bayar parking tu RM100.. kena bayar 5% sajalah?

    ReplyDelete
  2. pengampunan ini memang bagus. saya ada beberapa yuran yg tertunggak disebabkan hilang atau terkena hujan dan angin. bila pergi periksa ada juga dalam ratus. setelah diskaun hanya perlu bayar puluh ringgit sahaja

    ReplyDelete
  3. Salam sejahtera,

    saya nak minta tunjuk ajar. saya seorang pelajar sahaja, beli kereta 2nd hand, biasa saya jelaskan saman, parking saya, tapi hari ini saya check kat kaunter, kena rm300 lebih tertunggak! terkejutnya saya, mungkin last owner yang tertunggak. jadi, apa yang boleh saya buat? memang bukan saya yang hutang, kan kad kereta ada tulis bila saya beli kereta itu. Minta tunjuk ajar....

    sekian terima kasih!

    ReplyDelete
  4. @Mus
    ya kena bayar 5% saja.

    Anonymous 04 apr
    minta details pasal tarikh resit,jika tarikhnya sebelum anda beli kereta itu maka ternyata ia kepunyaan pemilik asal.
    kejadian ini biasa berlaku iaitu hutang lama yg x dibayar oleh si penjual. lain kali kenya tanya pelbagai perkara sebelum membeli kereta

    ReplyDelete

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter