Sunday, December 12, 2010

Awas Musim Hujan

Musim hujan sememangnya menjadi rezeki kepada petani dan juga manusia amnya. Seperti pepatah api-kecil jadi kawan besar jadi lawan, begitu juga dengan hujan.

Di kawasan pantai timur dan utara sememanjung malaysia sudah teruk terkena banjir, tidak kurang juga di sabah seperti kawasan beaufort dan sekitar bandaraya kota kinabalu.

Gambar dibawah adalah kisah dari Kiulu yang mana bapanya Henky cuba menyelamatkan anaknya yang tersepit kayu dan sedang ditimbus lumpur. Walaubagaimanapun kedua-duanya mujur terselamat dari maut. Anak itu kini sedang dirawat di hospital Tuaran.


Berita penuh myMetro

Gambar Kereta dibawah pula bukanlah kereta curi memandangkan ia tiada plate number tetapi juga angkara banjir yang terpaksa dilalui.

Menurut pemiliknya kejadian berlaku di kawasan kepayan kota kinabalu, yang mana ketika itu hujan lebat sedang turun. Pemandunya terpaksa meredah banjir kerana tiada cara untuk patah balik.

Utamakan keselamatan keluarga, banjir membawa maut.

No comments:

Post a Comment

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter