Monday, March 21, 2011

Pencalonan selebriti terbaru cikgu shida

selebriti terbaru cikgu shida

zaman sekarang adalah zaman teknologi internet. kita bercakap tentang facebook,myspace,email,blog,blackberry,iphone dan pelbagai lagi teknologi yang muncul setiap tahun.

begitu juga pengguna yang memanafaatkan teknologi ini samada untuk tujuan kebaikan atau kejahatan.

antara fenomena yang menjadi perbualan ramai adalah facebook dan youtube.

salah seorang insan yang menafaatkan teknologi ini ialah seseorang yang dikenali sebagai cikgu shida yang telah popular melalui youtube, dengan melakukan 'miming'
cikgu shida,cik sida dari parit,CSDP,cikgu shida youtube,cik shida miming


A mime artist (from Greek "μίμος"—mimos, "imitator, actor")[1] is someone who uses mime as a theatrical medium or as a performance art, involving miming, or the acting out a story through body motions, without use of speech. In earlier times, in English, such a performer was referred to as a mummer. Miming is to be distinguished from silent comedy, in which the artist is a seamless character in a film or sketch.

saya juga tidak mengenali beliau sebelum ini,meskipun telah terlihat videonya (melalui salah satu iklan d astro).

kepopularan cikgu shida ini bertambah melalui komen-komen yang diberikan samada melalui youtube cikgu shida atau ulasan bloggers melalui blog masing-masing. ada yang melontarkan pandangan negatif dan sebaliknya.

dia juga poular sehingga mendapat perhatian dalam rancangan temubual siti dan juga hot fm, maka barulah saya mencari maklumat lanjut tentang cikgu shida ini. ada yang mengatakan bahawa cikgu shida ini saja menggunakan perkataan cikgu tetapi pada hakikatnya dia adalah sebenar-benarnya adalah seorang cikgu.

menurut dalam temubual siti (melalui telephone) cikgu shida mempelajari selok belok mengedit,miming,menyanyi,merakam dsb seorang diri (tanpa bantuan org lain). tidak dapat dipastikan samada cikgu shida ada mempelajari dalam bidang multimedia namun saya pasti keinginan adalah pendorong utama kepada kejayaannya.

disamping mahir dalam miming,video editing dll cikgu shida juga pakar dalam ilmu persolekan dimana setiap lakonanya pasti membawa watak dan kostum yang berbeza dan menarik kepada penonton.

last but not least ini lah blog cikgu shida dan youtube beliau, juga boleh search dalam facebook.

dengar cerita cikgu shida ini juda mendapat tawaran untuk sebuah majalah. tahniah, tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu :0

video terbaru cikgu shida

2 comments:

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter