Wednesday, April 6, 2011

statistik carian malaysia 2010

inilah

statistik carian malaysia 2010

,iaitu apa yang orang malaysia cari di internet menggunakan google.com. statistik ini berdasarkan carian yang berlaku dalam negara malaysia saja. jika anda orang malaysia yang berada di jepun dan mencari contohnya video seks anwar ibrahim maka carian itu akan dikira / direkodkan di negara jepun dan bukan di malaysia.

bisanya statistik ini dikategorikan kepada 2 iaitu carian secara umum (apa saja) dan carian orang(merujuk kepada individu tertentu).

Carian umum
statistik carian malaysia 2010
jika kurang jelas berikut adalah senarainya:

1. proton inspira
2. ipad
3. benci bilang cinta
4. world cup 2010
5. justin bieber
6. fb
7. utusan online terkini
8. mudah.com.my selangor
9. didi games
10. fifa

dalam kesepuluh terbanyak itu, dalam blog ini saya hanya ada menulis pasal proton inspira. nampaknya senetron dari indonesia benci bilang cinta agak laku. saya berpendapat bahawa penonton malas untuk menunggu episod seterusnya menyebabkan mereka mencarinya melalui internet untuk mengetahui apakah berlaku seterusnya. sebenarnya drama atau sinetron yang disiarkan dalam telivisyen itu boleh ditonton di youtube atau mana2 video site yang ada,itupun kalau anda rajin dan pandai mencarinya.

seterusnya adalah kata kunci carian menggunakan nama orang
statistik carian malaysia 2010

senarai carian mengikut nama orang pula adalah seperti berikut:

1. maher zain
2. justin bieber
3. luna maya
4. din beramboi
5. lady gaga
6. hanis zalikha
7. lee min ho
8. adam lambert
9. siti nurhaliza
10. paul tan

nampaknya artis kelahiran Lebanon maher Zain (tiada kena mengena dengan anuar zain atau ziana zain :) )mendahului senarai, maher zain yang terkenal dengan lagu Thank You Allah namun dikatakan ada antara lagunya menghina islam,maher zain juga dilabel sebagai agen dajal atau freemansion (saya tidak arif pasal bab ini).daripada kesepuluh senarai,dalam blog ini saya ada menulis pasal luna maya dan juga paul tan. luna maya dan ariel peterporn juga merupakan topik yang banyak menyumbang kepada trafik cakap2u.

mari pula lihat apakah keyword carian yang membawa anda ke blog ini (cakap2u):
Ini bersadarkan statistik bulan lalu (mac 2010)
keyword carian cakap2u

berikut adalah senarainya:

internat sememangnya menjadi gelanggang baru dalam kehidupan manusia ketika ini, ada yang tidak boleh hidup tanpa internet seriuss..!.daripada borak kosong di facebook baik belajar untuk menjana duit melalui internet.

internat berkembang maju selepas tim berners lee memperkenalkan aplikasinya yang diberi nama World Wide Web ringkasnya WWW, tim berners lee merupakan professor di MIT university.
peluang yang ada pada internet tidak ada sempadan, anda boleh menembusi mana2 negara untuk mendapatkan maklumat kecuali di beberapa negara seperti china yang mengawal keluar penggunaan internet negaranya (maklumlah negara komunis).

lihat juga Apa yang dicari oleh orang Malaysia di Internet 2008 sini

1 comment:

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter