Friday, May 20, 2011

*per deal* Tak Nak!

nota: entry ini sesuai kepada mereka yang berstatus "make money online" terutama penggiat nuffnang & churpchurp. klu x paham minta maaf kerana susunatur serta penerangannya serabut.

bercakap lagi pasal churp2 ni. oh ya bagi yg blm tahu churp2 adalah sister kepada parent company nuffnang sdn bhd. belom daftar? daftar sini untuk mengetahui lebih lanjut

setiap hari churpchurp akan memberikan assignment kepada para ahlinya dan assignment ini tertera pada dashboard masing2.

iklan churp2 boleh dikategorikan kepada 4 setakat ini iaitu social sharing,scheduled tweets,social seeding dan yg terbaru grapevine,kalau nak tahu lebih sila daftar sini ya.

berbalik kpd tajuk asal iaitu assignment berbentuk per deal dlm kategori social sharing. saya melihat bahawa tidak ramai yang menyahut cabaran untuk mengambil task/assignment ini walhal bayarannya lebih mahal daripada per unique click.

bayaran untuk per deal bermula sekitar rm2.00 mankala,per unique click adalah maksimum rm0.40.

sebab yg saya dapat fikirkan adalah:
  • per deal memerlukan anda untuk memujuk pelanggan sehingga pelangan tersebut mencuba dan seterusnya membeli produk atau perkhidmatan seperti ditawarkan/diiklankan. sekiranya anda berjaya mendapat sale, baru lah anda akan dibayar oleh churpchurp
  • manakala per unique click pula tidak memerlukan sale, setiap klik pada link anda akan dibayar (tidak termasuk klik sendiri)
  • ahli terpancing dengan jumlah reward pada per unique click misalnya rm5000 left to be reward dsb. klu boleh nak cedok semuanya he..he..

churpchurp social sharing task
churpchurp social sharing: per unique click dan per deal
keterangan gambar: 2 atas assignment per unique click, 2 bawah assignment per deal



so mana satu yg anda mahu? rm6.00 per deal atau rm0.40 per click. itu terpulang kepada strategy anda mempromosikan assignment yang diberi. itu pun jikalau anda nak grab task tersebut.

jika trafik blog anda banyak maka per click adalah sesuai dan jika anda ada pakar dalam memujuk(dlm bentuk ayat)maka per deal adalah pilihannya.

pendatang tanpa izin menjual rokok
pendatang tanpa izin sedang deal dengan pelanggannya
gambar hiasan

bagaimana untuk mendapat assignment yang banyak dan berterusan?jawabnya 1 iaitu update blog anda sentiasa sekurang-kurangnya sekali seminggu adalah memadai mcm blog ini semoga suksess selalu dari churpchurp dan nuffnang

1 comment:

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter