Sunday, August 14, 2011

Lee Chong Wei lawan Lin Dan

Lee Chong Wei lawan Lin Dan di Kejohanan Badminton Dunia London 2011

Keputusan perlawanan akhir badminton kejuaraan dunia di London.


Lee Chong Wei lawan Lin Dan
keputusan badminton lee chong wei lawan lin dan
Malaysia boleh, lee chong wei tetap yang terbaik buat malaysia amnya dan khasnya sukan badminton tanah air.

p/s: saya kurang senang dengan komen yang dipetik daripada kompas.com seperti berikut
:
JAKARTA, KOMPAS.com - Juara Olimpiade 2008, Lin Dan, dari China, menggagalkan ambisi pemain nomor satu dunia Lee Chong Wei (Malaysia) untuk meraih gelar juara dunianya yang pertama. Kekalahan Lee Chong Wei ini juga memperpanjang kegagalan Malaysia yang tak pernah menghasilkan juara dunia.
Kedua pemain menampilkan permainan yang mengesankan dan menghibur. Chong Wei menang di gim pertama 22-20. Namun, Lin Dan segera membalas dengan memenangkan gim kedua 21-14.
Harapan Chong Wei untuk meraih gelar juara dunia terbuka, saat dua kali membuat match point pada kedudukan 20-19 dan 21-20. Namun, mimpi itu harus kandas setelah Lin Dan membalikkan kedudukan menjadi 23-21.
Dengan kemenangan ini, Lin Dan menambah koleksi gelar juara dunianya menjadi empat kali. Lin Dan sendiri terlihat emosional menyambut kemenangannya.

2 comments:

  1. permainan cukup sengit tp mungkin blm ada rezeki

    ReplyDelete
  2. kalah menang adat pertandingan, lain kali mesti boleh juara

    ReplyDelete

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter