Saturday, October 22, 2011

Baru! Facebook perkenal Timeline

Social network kesayangan ramai Facebook sentiasa mengupgrade laman webnya untuk perkhidmatan yang terbaik buat ahli2nya.
walaupun sebelum ini perubahan yang dibuat banyak dibantah oleh pengguna kerana tak ramah pengguna tetapi pada kali ini saya berpendapat bahawa perubahan timeline yang baru ini pasti disukai ramai.


Nampaknya lebih rigid dengan antaramuka yang disajikan dengan banyak 'tools' seperti aktiviti terbaru, susunan gambar yang lebih kemas bersama info serta setiap modul disampaikan dalam bentuk poin(menegak).

Maklumat ahli seperti About,Photo,Friends,Like,Notes,Subscriber dan subscription diletakkan dlm satu row bagi kemudahan pengguna melihatnya.

Fungsi Cover adalah seolah-oleh meletakkan header dlm bentuk gambar, seperti dlm mana2 blog atau website, anda blh upload atau pilih gambar dlm album anda.

Pada garisan tengah2 pula anda boleh klik dan letak apa2 update spt status,gambar, etc...Garisan tegak itu sebenarnya adalah Timeline sebenar. Tidak seperti timeline yang lain yg diletak secara mendatar dan bukan menegak.

Setiap modul anda boleh edit dan remove atau jadikan sebagai featured post. Featured post akan meletakkan status tersebut berada diatas sekali.

sekian review saya yg ringkas dan serabut. utk merasainya sendiri anda perlu aktifkannya dan selepas anda mengkonfigurasi page anda klik pada Start Publish.

No comments:

Post a Comment

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter