Monday, October 24, 2011

Marco Simoncelli pelumba Motorsikal GP kemalangan dan meninggal di Litar Sepang Malaysia

Menjadi berita utama media-media dunia yang bertajuk "Marco Simoncelli dies after MotoGP crash in Sepang"
"Marco Simoncelli dead after horror crash at Malaysian Moto GP in Sepang" "Marco Simoncelli obituary" "Italian rider Marco Simoncelli killed at Malaysia MotoGP"
Marco Simoncelli, Sepang Moto GP


Jadi siapakah beliau ini? Marco Simoncelli adalah pelumba motor Gp Itali yang terkenal. Pernah menjuarai Kejohanan Minimoto itali dari 1996 hingga 2000, menyertai kejohanan 125cc pada 2002 dan pertama kalinya memasuki kejohanan dunia pada 2003. Bermula dari kejohanan ini beliau banyak menerima penyertaan,tajaan oleh team-team terkenal.

Nasib Marco Simoncelli agak tidak baik apabila mengalami kemalangan ketika kejohanan motogp di sepang malaysia pada 23. Oktober 2011.

Kemalangan melibatkan dia dilanggar oleh dua buah motor yang lain dan topi keselamatannya tertanggal menyebabkan impak yang besar terhadap leher,dagu dan kepalanya.

Trauma ini menyebabkan dia meninggal dunia.

Video Marco Simoncelli kemalangan di litar Sepang.


No comments:

Post a Comment

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter