Friday, February 21, 2014

Terbaik Sumbangan Kerajaan Malaysia

Sejak akhir -akhir ini banyak bantuan atau skim yang dijalankan oleh kerajaan untuk membantu mereka yang memerlukan dan golongan sasaran. Tidak kisah samada ini agenda politik atau sebaliknya kerajaan seharusnya lebih prihatin dan rakyat pula harus berterima kasih atas bantuan-bantuan yang diberikan.

Dimasa-masa yang mendatang ini saya percaya kerajaan mempunyai perancangan dan strategi yang baik untuk memajukan negara lebih lebih lagi meringankan beban golongan miskin.

Walaupun kita menghampiri status negara maju dan berpendapatan tinggi, namun saya percaya kemiskinan akan tetap berlaku. Maka dengan itu bantuan dari kerajaan amat-amat diperlukan dan kepada kita sebagai penerima harus menggunakan bantuan tersebut dengan sebaik-baiknya dan tidak terpesong dari matlamat asal.

Antara bantuan yang sempat saya sebutkan seperti BR1M, eKasih, Baucer Kerja RM35 sehari, program-program perumahan, pendidikan dan mungkin ada banyak lagi untuk dipohon. Terpulanglah kepada kita untuk bertanya tentang bagaimana caranya untuk mendapatkan faedah-faedah ini.


No comments:

Post a Comment

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter