Saturday, November 5, 2011

Kekeliruan pasal #PrayForKK

Kekeliruan pasal #PrayForKK

Baru2 ini telah terjadi tragedi keretapi sabah melanggar lori tangki iaitu pada 30.10.2011.
Tragedi ini sangat dashyat namun magiknya ialah tiada kematian berlaku,syukur.

Sehubungan denagn ini has tag #PrayForKK telah menjadi trend di twitter bagi region Malaysia selama beberapa hari.
Enjin baru keretapi sabah,di awal penaiktarafankredit mustafa.org

Kim Kardashian



Istilah trend atau trending yang dimaksudkan secara mudahnya ialah perkataan yang popular yang digunakan bersama oleh ahli2 twitter untuk menyebut atau menggambarkan sesuatu perkara yang sedang berlaku atau telah terjadi.

Kekeliruan pasal #PrayForKK
Kekeliruan bermula apabila secara kebetulan seorang artis Hollywood iaitu Kim Kardashian yang baru saja berkahwin telah bercerai dalam masa 72 hari dengan bekas suaminya Kris Humphries.
antara tweets #PrayForKK

Ada ahli twitter yang menganggap KK adalah Kim Kardashian. Ini adalah tidak betul dan mustahil kerana has tag #PrayForKK hanya trending pada region Malaysia dan bukan worldwide atau United State of America.

Maka disini team kami ingin menegaskan bahawa #PrayForKK adalah bermaksud Pray For Kota Kinabalu yang berkait dengan tragedi perlanggaran keretapi dan lori tangli minyak di Sabah.

sekian.

No comments:

Post a Comment

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter