Tuesday, May 17, 2011

innit tiada komen, why?

saja nak kaji kenapa para blogger yang berdaftar dengan nuffnang tak komen dalam innit. untuk pengetahuan kepada yg belum tahu innit adalah blog aggregator bagi para blogger yang berdaftar dengan nuffnang untuk submit entry/post terbaru mereka.

maka boleh dikatakan bahawa innit ini adalah directory blog yang akan memberikan link back atau traffik kepada blog post yang dihantar.

setiap entry yang dihantar boleh di undi dengan cara suka 'nang it' dan kalau x suka tekan 'dang it'. sejauh saya join nuffnang saya x pernah nampak lagi entry yang dapat 'dang it', ini disebabakan (pada teori saya)sesiapa yang mengundi samada suka atau x suka akan terpapar username mereka pada entry berkenaan, dengan itu sekiranya ada yang mengundi untuk 'dang it' maka takut-takut akan mendapat balasan vote negitif. jika ini terjadi maka saya pasti akan terjadi perang undi negatif untuk menjatuhkan sesebuah blog.

ok berbalik kepada persoalan kenapa user tak drop komen pada sesuatu post ialah kerana, innit menggunakan komen plugin dari facebook. pada pendapat saya username pada nuffnang tidak sama dengan username pada profile facebook,maka dengan itu pembaca malas untuk komen kerana tidak mahu mendedahkan identiti (fb)mereka, kecuali mereka merasakan sebaliknya.

saya sendiri hanya beberapa kali membuat komen sebelum innit bertukar kepada facebook profile untuk menghantar komen.
innit widget
berdasarkan screenshot di atas, walaupun mendapat banyak vote positif,namun tiada seorang pun yang memberikan komen.

nasihat kepada blogger yang menyertai innit, sila vote kembali orang yang 'nang it' kepada post anda, walaupun anda tidak dipaksa untuk membalasnya.

last but not least daftar churpchurp disini jika belum mendapatkan sen yg pertama dari churp2.

sekian teori dari tanakwagu

3 comments:

  1. nice info....tq for sharing.

    ReplyDelete
  2. mungkin sebab diaorang suka guna multinickname(mn) untuk komen, tengok saja kat forum2 tu, ramai yg guna mn bila nak hentam atau setuju pada satu2 topik.

    lagipun penggunaan fb comment sebenarnya utk elak mn dan juga sebagai sharing media.

    ReplyDelete
  3. @Noridah username dekat innit/nuffnang pun dah cukup tp mungkin nffng nakkan promosi yg lebih mengguakan fb

    ReplyDelete

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter