Sunday, April 23, 2023

Apa yang perlu jika kereta rosak tengah jalan?

 Apa yang perlu jika kereta rosak tengah jalan?





Jika kereta anda rosak di tengah jalan, langkah-langkah berikut boleh membantu anda:

Kipas angin Double fan, Cucuk soket rokok 12V

1. Pastikan keselamatan anda dan penumpang dalam kenderaan dengan memastikan kenderaan anda tidak menghalang lalu lintas dan berada di tempat yang selamat untuk berhenti. Jika memungkinkan, pindahkan kenderaan ke tepi jalan atau ke bahagian bahu.


2. Nyalakan isyarat bahaya pada kenderaan anda untuk memberitahu pemandu lain tentang situasi yang sedang berlaku.


3. Kaji masalah kenderaan anda. Jika anda tidak dapat menentukan masalah, anda boleh memanggil ahli mekanik atau perkhidmatan bantuan jalan raya untuk membantu anda.


4. Jika kereta anda masih boleh bergerak, cuba perlahan-lahan memandu ke tempat yang lebih selamat, seperti stesen minyak atau pusat servis terdekat.


5. Jangan tinggalkan kenderaan anda, kecuali dalam keadaan kecemasan yang memerlukan anda untuk keluar dari kenderaan. Tetap di dalam kenderaan anda dan pastikan pintu dikunci untuk menjaga keselamatan anda.


6. Hubungi perkhidmatan bantuan jalan raya atau panggil rakan atau ahli keluarga anda untuk membantu anda dalam menguruskan masalah kenderaan anda.


7. Jangan berikan maklumat peribadi atau kenderaan anda kepada orang yang tidak dikenali, terutamanya jika mereka menawarkan bantuan tanpa anda meminta.


No comments:

Post a Comment

viral news and videos

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang #travel, #cuacaPanas, #AircondTidakSejuk #soketRokok #kipasMurah #bossJames

Kipas Double dalam kereta, Cara Mudah pasang   @edwinubod Double Kipas Kereta Power Welcome to Sandakan @bossjames_oe #travelling #cuac...

Visitors

Flag Counter